GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Owen Wingrave” Brittena w Théâtre Municipal de Colmar
Strona 4 z 5
Odpowiedzialny za inscenizację w Colmar reżyser Christophe Gayral zrezygnował z rekonstrukcji historycznej i osadzenia akcji w konkretnych czasach, nie uległ też pokusie tak modnego dzisiaj uwspółcześniania. Zarówno w zakresie kostiumów (autorstwa Cidalii Da Costa), jak i scenografii (Eric Soyer), mamy tu do czynienia z realizacją uniwersalną, ponadczasową i w tym sensie nowoczesną.
Prosta, skromna i niewyszukana wizja sceniczna pokazuje nam wybór Owena nie jako występek czy bunt przeciwko przyjętemu porządkowi, lecz raczej jako postawę filozoficzną. Cała treść jest tu przekazywana za pomocą zachodzących pomiędzy wszystkimi postaciami relacji, zależności, spięć, reakcji.
Poruszają się one w na ogół przyciemnionej przestrzeni scenicznej, w której poszczególne miejsca zakreślane są świetnie prowadzoną przez wspomnianego Erica Soyera reżyserią świetlną. Trzeba jeszcze wspomnieć o projekcjach wideo Renauda Rubiano, które przywołują jakby zamglone obrazy wojennego horroru i tym samym wytwarzają bezbłędnie odpowiadające treści opery klimaty i atmosfery. W tak pomyślanym przedstawieniu cała uwaga widzów koncentruje się na grze aktorskiej, a pod tym względem członkowie Opéra-Studio wzbudzają szczery podziw swą naturalnością działań scenicznych, zaangażowaniem i głębokim zrozumieniem powierzonych ich zadań.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |