opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-236.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

13 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Czas się wypełnił!, albo tajemnica podróżnego kuferka

W jej wydobywaniu prozodii wagnerowskiego recytatywu przeglądała się cała historia niemieckiej pieśni. Prawie każda fraza w ujęciu tej artystki była starannie wyważona i dopracowana, imponując zarazem wycyzelowanym wykończeniem, a jej głos, operujący głównie w obszarze mezza voce, równie ujmująco brzmiał w ciemno zabarwionym rejestrze piersiowym, jak i sopranowym, z kolei o metalicznym brzmieniu. Jedynie w fortissimo, w tonach wykraczających poza naturalny wolumen jej głosu, z rzadka dawały znać o sobie oznaki pewnej forsowności.

Parsifal 122-149

Szlachetnie brzmiący głos Jolanty Żmurko, wciąż jednego z najpiękniejszych polskich sopranów, bez najmniejszego trudu przebijał się z ansamblu Dziewcząt-kwiatów, kuszących Parsifala, tak że dziw bierze, iż nie ulega on ich czarowi, chyba że pozostaje nieczuły na piękno muzyki w ogóle? Podobnie, jak w poprzednim akcie, nie przeżył w należyty sposób tajemnicy Graala pod postacią chorałowego motywu drezdeńskiego Credo, zaczerpniętego skądinąd z V Symfonii D-dur Reformacyjnej Felixa Mendelssohna, gdzie występuje jako drugi temat otwierającej ją introdukcji, powracający potem w repryzie. Nikołaj Dorożkin, wykonawca tego ostatniego, w wokalistyce wagnerowskiej odnalazł wreszcie najwłaściwsze pole dla swego bohaterskiego tenoru, nie zawsze najlepiej brzmiącego w repertuarze włoskim.

Parsifal 122-168

Razić mogło jedynie zbyt dosłowne przydanie mu wyglądu przygłupa, choć skądinąd taka jest tradycyjna egzegeza jego imienia (naiwny prostaczek).

Marian Kępczyński w pełni sprawdził się w wymagającej, choć niezbyt efektownej partii Gurnemanza. Korzystne wrażenie wywarł też Łukasz Gaj w epizodycznej roli Rycerza Graala, potwierdzając pozytywną opinię o swoich możliwościach wokalnych, powstałą po zaśpiewaniu przezeń Księcia Szujskiego w Borysie Godunowie.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART