GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDoświadczenie nadzmysłowe
Strona 9 z 11
Od czasu pierwszego barytonowego występu Domingo w roli Simona Boccanegry przed dwoma laty jego głos stał się wyraźnie silniejszy i pełniejszy, również w niższym rejestrze. Podczas trzeciego przedstawienia recenzentka miała wyjątkowe szczęście siedzieć w pierwszym rzędzie. Kiedy rozbrzmiewa aria o rodzinnej Aleksandrii lub końcowa pieśń miłości i rozpaczy po śmierci Thais, od siły skumulowanej w krtani śpiewaka widzowi dosłownie wibruje przepona. Domingo bez widocznego trudu wybija się ponad orkiestrę i chór, fascynująco długo trzymając dźwięk.
Power Plácido Domingo daje się odczuć szczególnie w scenach, w których towarzyszy mu młody tenor włoski Paolo Fanale (ur. 1982) w roli Nikiasa. Ten ostatni może poszczycić się czystym, jasnym tenorem i dobrą prezencją sceniczną, choć zdecydowanie przyćmiewa go blask, artykulacja i siła głosu starszego kolegi. Repertuar Fanalego – od Glucka, poprzez Verdiego, Gounoda, Mozarta, Beethovena, po Weilla i Lehara – wydaje się świadczyć o jego wszechstronności. Być może jego głos nabierze jeszcze wyrazistości, pełni, a przede wszystkim rezonansu.
Bardzo solidnie wypadły obsadzone pięknymi głosami drugoplanowe role Palemona (Gianluca Buratto), niewolnic Krobyli i Myrtali (Micaëla Oeste i Marina Rodríguez-Cusí), przeoryszy Albiny (María José Suárez) i służącego (Aldo Heo). Przekonujący był również chór.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |