GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZakochana Rusałka
Strona 4 z 4
Wszystkie te inscenizacyjne szczegóły – dzieci odgrywające postacie z baśni Andersena, archaiczny tramwaj, stół bilardowy, przy którym Obca Księżniczka kokietuje Księcia (notabene ów rekwizyt jest również wykorzystywany na balu u Łarinych w poznańskiej inscenizacji Eugeniusza Oniegina), a odwrócony do góry nogami kiedy służy za łódź i symbolizuje pomieszanie zmysłów Księcia, obrazują kreatywność i fantazję zespołu realizatorów, co można skwitować cytatem z wypowiedzi Tomasza Cyza, autora nie do końca udanej inscenizacji Rusałki z 2010 roku – Niełatwo opowiadać dziś piękną baśń o miłości, nie popadając w banał.
Skali owych trudności możemy doznawać w 3 akcie dzieła, gdy kolejne pomysły autorów spektaklu nie robią już tak silnego wrażenia na publiczności. Rusałka z hukiem spada skacząc z mostu i równocześnie śpiewa, że jest w głębiach wody.
Nie zawsze pomocna jest tutaj batuta prowadzącego przedstawienie Macieja Figasa, który bardzo starannie i wręcz drobiazgowo wydobył z partytury zapisane w niej „nuty”, ale sceny zabawne nie stały się radosne, sceny liryczne nie dosyć romantyczne, zaś w partiach dramatycznych brakowało niekiedy nerwu. Mimo tych drobnych niedoskonałości bydgoska Rusałka jest niewątpliwym wielkim sukcesem tej sceny i dostarczyła premierowej publiczności wielu wzruszeń. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |