GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZakochana Rusałka
Strona 3 z 4
Magdalena Polkowska ma przy tym doskonałe warunki sceniczne i fantastyczną wręcz sprawność fizyczną – na scenie nie tylko tańczy z innymi nimfami wodnymi, ale skacze na skakance i zaraz potem śpiewa, jest unoszona na linach nad sceną, biega, przewraca się i wykonuje wiele innych ewolucji, które nie pozostawiają w jej głosie nawet cienia zmęczenia czy zadyszki. Bardzo sprawnie partneruje jej Jacek Greszta jako Wodnik, chociaż jego basowy głos jest dosyć delikatny i nie ma typowej dla tego gatunku „zawiesistości”.
Duży podziw budzi też kreujący rolę Księcia Tadeusz Szlenkier, który choć mniej wyrazisty aktorsko od swej partnerki, stawia wykonanie niekiedy trudnej dla tenora partii wokalnej na najwyższej poprzeczce. Nawet Ivo Židek z klasycznego już nagrania Rusałki z Narodni Divadlo w Pradze z 1963 roku pod dyrekcją Zdenka Chalabala mógłby mu pozazdrościć umiejętności wokalnych.
Bardzo przyzwoicie wykonali swoje partie wokalne pozostali wykonawcy opery. Anetta Szczesik-Wakarecy w roli odrobinę demonicznej malarki Jerzibaby była tylko miejscami głosowo nieprzyjemna. Obca Księżniczka Katarzyny Nowak-Stańczyk poza tym, że upozowano ją na kokotę spisywała się na tyle dzielnie, na ile jej pozwolił niezbyt „pęknięty” w barwie głos. Dobre wrażenie pozostawili po sobie Pavlo Tolstoy i Victoria Vatutina, jako Leśniczy i Kuchcik, choć wesołą i bukoliczną scenę kazano im odgrywać nie w książęcym zamku, ale na ulicy, na przystanku tramwajowym.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |