opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

115 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Cosὶ fan tutte” w Opéra de Dijon

Aliści ten zachodzący pomiędzy muzyczną i dramaturgiczną warstwą rozdźwięk zainspirował argentyńskiego inscenizatora Marciala Di Fonzo Bo, który dojrzał w nim zasługujący na wykorzystanie potencjał teatralny. W wyreżyserowanym przez niego przedstawieniu, pokazywanym aktualnie w Opéra de Dijon, usytuował on całą akcję opery w centrum teatralnej machinerii, co konkretnie oznacza to, że widzowie nie tylko oglądają odgrywany przed nimi spektakl, ale również obserwują jego kulisy.

Dijon 2

Temu właśnie służy wymyślona przez Di Fonzo Bo i współpracującego z nim dekoratora Antoine’a Vasseura scenografia, która często zajmuje tylko centralną część przestrzeni scenicznej i tym samym umożliwia podglądanie krzątaniny przemieszczających się za kulisami pracowników technicznych. Wspomniana scenografia ukazuje utrzymane w osiemnastowiecznym stylu meble, a wymyślone przez Raoula Fernandeza kostiumy odwołują się do tej samej epoki.

Dijon 4

Od czasu do czasu te wszystkie dekoracje zostają obrócone o sto osiemdziesiąt stopni ukazując nam w tym momencie ubranych we współczesne tym razem stroje solistów. Ten sprytny zabieg pozwala na podkreślanie pewnego dystansu w stosunku do rozgrywających się przed nami wydarzeń, na wprowadzanie błyskawicznej zmiany naszego punktu widzenia, wreszcie na tworzenie wrażenia iluzji i dwuznaczności. To „przenoszenie” widza do dwóch różnych, ale stale się przenikających rzeczywistości powoduje, że traci on - podobnie jak to się często dzieje w świecie uczuć - konkretne punkty odniesienia.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART