GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Cosὶ fan tutte” w Opéra de Dijon
Strona 2 z 3
Aliści ten zachodzący pomiędzy muzyczną i dramaturgiczną warstwą rozdźwięk zainspirował argentyńskiego inscenizatora Marciala Di Fonzo Bo, który dojrzał w nim zasługujący na wykorzystanie potencjał teatralny. W wyreżyserowanym przez niego przedstawieniu, pokazywanym aktualnie w Opéra de Dijon, usytuował on całą akcję opery w centrum teatralnej machinerii, co konkretnie oznacza to, że widzowie nie tylko oglądają odgrywany przed nimi spektakl, ale również obserwują jego kulisy.
Temu właśnie służy wymyślona przez Di Fonzo Bo i współpracującego z nim dekoratora Antoine’a Vasseura scenografia, która często zajmuje tylko centralną część przestrzeni scenicznej i tym samym umożliwia podglądanie krzątaniny przemieszczających się za kulisami pracowników technicznych. Wspomniana scenografia ukazuje utrzymane w osiemnastowiecznym stylu meble, a wymyślone przez Raoula Fernandeza kostiumy odwołują się do tej samej epoki.
Od czasu do czasu te wszystkie dekoracje zostają obrócone o sto osiemdziesiąt stopni ukazując nam w tym momencie ubranych we współczesne tym razem stroje solistów. Ten sprytny zabieg pozwala na podkreślanie pewnego dystansu w stosunku do rozgrywających się przed nami wydarzeń, na wprowadzanie błyskawicznej zmiany naszego punktu widzenia, wreszcie na tworzenie wrażenia iluzji i dwuznaczności. To „przenoszenie” widza do dwóch różnych, ale stale się przenikających rzeczywistości powoduje, że traci on - podobnie jak to się często dzieje w świecie uczuć - konkretne punkty odniesienia.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |