GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Alcyna” Händla w Opéra de Lausanne
Strona 5 z 6
Rozgrywa on bowiem całą akcjęw przedziwnej, wypełniającej całą przestrzeń sceny w Sali la Métropole, scenografii (autorstwa Katriny Hieronimus) ograniczonej do trzypoziomowych, drewnianych rusztowań, wokół których poustawiane są lustra i otwarte od strony widowni garderoby. To na ten prymitywny szkielet wspinają się wykonujący swe partie soliści, aby zaraz potem schodzić po schodach na niższe poziomy, co stwarza wrażenie ciągłego i nieskoordynowanego, w dodatku kompletnie nie wiadomo czemu służącego ruchu.
Przebiega on zresztą na tle wyświetlanych w głębi sceny projekcjach wideo (Kristian Breitenbach), eksponujących na zmianę niebieskie, zielone lub najczęściej czerwone kolory i zdradzających ambicję przekazania jakichś symbolicznych, choć zupełnie niezrozumiałych znaczeń. Znacznie bardziej irytujące jest jednak systematyczne i chaotyczne ilustrowanie śpiewanych partii demonstrowanymi wokółwspomnianego rusztowania układami choreograficznymi, ograniczającymi się na ogół do lubieżnych uścisków, zmysłowych gestów i póz, składających się na rodzaj rozwlekłego, męczącego powtarzalnością i brakiem czytelnego przekazu baletu. Ten brak pomysłu na opowiedzenie historii targanej namiętnościami i niszczącej mężczyzn kobiety w połączeniu z nieumiejętnością prowadzenia gry aktorskiej i brzydkimi, raczej współczesnymi kostiumami (Katharina Beth) przynosi w rezultacie rozczarowującą warstwę wizualną tej produkcji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |