GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Alcyna” Händla w Opéra de Lausanne
Strona 2 z 6
Z żywym oddźwiękiem spotkała się także zaproponowana w grudniu minionego roku koncertowa wersja Farnace Vivaldiego poprowadzona przez stojącego na czele zespołu I Barocchisti Diego Fasolisa i wykonana przez wyśmienitą obsadę solistów z Maxem Emanuelem Cencicem w roli tytułowej na czele oraz Ruxandrą Donose w partii Tamiriego i Vivicą Genaux jako Gilade. Zanim zespół Opery w Lozannie wyruszy w zaplanowane na czerwiec i lipiec tournée po kantonie Vaud, podczas którego zaprezentuje dwie offenbachowskie operetki: Monsieur Choufleuri restera chez lui le... i Croquefer ou le dernier des paladins, pokaże on jeszcze w marcu pochodzącą z teatru San Carlo w Neapolu produkcję verdiowskiego Falstaffaz Roberto Frontalim w roli tytułowej i debiutującą w partii Alice Nicole Heaston. Z dużym zainteresowaniem oczekiwałem na pokazywaną na lozańskiej scenie pod koniec lutego Alcynę Händla w inscenizacji Marco Santiego, produkcję zaprezentowaną już rok temu w Saint-Gall, małym szwajcarskim miasteczku położonym nieopodal Zurichu. Przypomnijmy, że chodzi tutaj o operę przeznaczoną dla publiczności londyńskiej Coven Garden, napisaną zaraz po Ariodante do zaadaptowanego przez anonimowego autora libretta Fanzagliiego L’Isola d’Alcina. Händel ukończył nową partyturę zaledwie na tydzień przed premierą, która miała miejsce 16 kwietnia 1735 roku i zakończyła się sporym sukcesem (osiemnaście przedstawień i dwa wznowienia w późniejszym terminie), wpisując się w ten sposób w mający miejsce dziesięć lat wcześniej triumfalny pochód takich dzieł jak Juliusz Cezar, Tamerlano i Rodelinda. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |