opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

57 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Alcyna” Händla w Opéra de Lausanne

Posągi i dzikie bestie odzyskują ludzkie kształty, wszyscy niewolnicy Alcyny zostają uwolnieni, a jej królestwo raz na zawsze upada. W ten oto sposób dobro zwycięża nad złem. Chociaż libretto Alcyny czerpie swój podstawowy wątek z opowieści Ludovico Giovanniego Ariosta, to zarazem odwołuje się do bardziej odległych w czasie, choć doskonale osiemnastowiecznej publiczności znanych źródeł. Wystarczy tutaj chociaż wspomnieć o takich czarodziejkach jak ukazane w Odysei: przytrzymująca przy sobie przez dziesięć lat Odyseusza nimfa Kalipso i bogini Circe, która zamieniła towarzyszy greckiego bohatera w wieprze. Zresztą to właśnie przed posągiem tej ostatniej händlowska Alcyna rzuca w drugim akcie klątwy przeciwko Bradamante i stara się ją przemienić w zwierzę.

Alcyna 4

Ten starożytny kontekst Händel przystosowuje do wrażliwości odbiorców z początków osiemnastego wieku między innymi w ten sposób, że unika poddania się panującym w tamtych czasach operowym stereotypom. Konkretnie oznacza to, iż na przykład ogranicza ilość protagonistów i przyspiesza rozwój wydarzeń, porzucając wszystko to, co by mogło oderwać uwagę widzów od istoty treści. Niestety wydaje się, że owe zamiary kompozytora nie do końca zrozumiał odpowiedzialny za inscenizację Alcyny w Lozannie Marco Santi, absolwent Szkoły Tańca Klasycznego w Monte Carlo i Szkoły Baletu w Hamburgu oraz były dyrektor artystyczny Compagnie de Danse i Szkoły Tańca w Saint-Gall, a także założyciel i szef Marco Santi Dance Ensemble.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART