GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Louise" w Opéra National du Rhin
Strona 3 z 6 Oznacza to, iż zachowuje on pewną swojską "kolorystykę" oryginału, ale jednocześnie podtrzymuje naszą bezpośrednią bliskość z dziełem i zręcznie go przenosi do współczesnego nam kontekstu, choć nie czyni tego za cenę jakiejś - tak często dziś nadużywanej - transpozycji historycznej. Jego sceniczny język nie eksponuje pocztówkowych widoków Paryża, lecz konsekwentnie koncentruje się na intymnych relacjach pomiędzy czwórką protagonistów, ze szczególnym podkreśleniem kluczowego - jego zdaniem - i niezwykle złożonego związku uczuciowo-emocjonalnego Luizy z jej ojcem. Oczywiście Paryż jest w tej inscenizacji jakoś obecny, wszak cała akcja rozgrywa się na Montmartre, aliści przecież to nie miejsce decyduje o budzącym się u głównej bohaterki żywiole emocji i pragnieniu pełnego spełnienia się, w tym również na płaszczyźnie erotyki, młodej, odkrywającej miłość i kobiecą naturę dziewczyny.
Z przekonywującą wizją reżysera doskonale harmonizuje scenografia Vincenta Lemaire'a i wspierająca ją gra świateł Guido Leviego. Skromna dekoracja mieszkania Luizy i jej rodziców oddziaływuje na wyobraźnię właśnie swoją prostotą i bezpretensjonalnością. Umieszczone w jego głębi okno pozwala dojrzeć mansardę Juliana i przeczuć narastające się pomiędzy tą dwójką pożądanie. Lustrzane ściany manufaktury odzieżowej, w której młoda dziewczyna pracuje jako szwaczka, dają wrażenie nieskończoności i zwracają uwagę na nieuchwytne granice...uczuć, doznań, zachowań, moralnych wyborów? Nie wykończone jeszcze ubrania wiszą w rzędzie na wieszakach, którymi Boussard pomysłowo się posługuje w celu przestrzennego wyodrębniania poszczególnych scenek rodzajowych i wymiany zdań pomiędzy szwaczkami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |