GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Tannhäuser" w Opéra National de Paris
Strona 4 z 4 Z kolei coraz częściej sięgająca po wagnerowskie emplois Sophie Koch wciela się doskonale w postać Wenus i czaruje pełnym brzmieniem mezzosopranowego głosu, który jednak czasem w tej trudnej partii zdradza oznaki pewnego zmęczenia. Christopher Ventris w roli tytułowej początkowo przykuwa uwagę olśniewającym blaskiem swego później niestety nieco forsowanego - zwłaszcza w drugim akcie - tenoru, Christof Fischesser podoba się w partii nobliwego Hermanna, choć brakuje mu pełnego basowego nasycenia w dole skali, czego z kolei nie można powiedzieć o szlachetnie brzmiącym głosie Stéphane'a Degout w roli Wolframa von Eschenbacha. Miło mi jest ponadto wspomnieć o wyjątkowo pozytywnie przyjętych polskich artystach: Wojtku Śmiłku (Reinmar von Zweter) i Tomaszu Koniecznym (Biterolf), a także szczycącym się polskim pochodzeniem Stanislasie de Barbeyrac (Walter). Marc Elder wydobywa z Orkiestry Opery Paryskiej wyrafinowane i wręcz egzaltowane brzmienia (wielkie brawa dla poszczególnych grup instrumentalnych, a w szczególności dla "dęciaków"), natomiast nie udaje mu się nadać całemu dyskursowi muzycznemu odpowiedniej dynamiki i szerokiego oddechu, brakuje tutaj pasji, szalonych porywów i koniecznej teatralności - niektóre fragmenty tracą napięcie i właściwą ekspresję. Wydaje się jednak, że po usunięciu niektórych niedociągnięć ta inscenizacja ma szanse na dłuższe utrzymanie się w repertuarze paryskiej placówki, co na pewno by było sprawą wysoce pożądaną. Leszek Bernat
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |