GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPoznańsko-łódzki mix, czyli podróż sentymentalna Ewy Wycichowskiej
Strona 4 z 4 W epizodach spektaklu jest więc koncert życzeń - dałam kolegom możliwość spełnienia tego, czego nie mogli a chcieli zrobić, ich niespełnień. Jestem tu za wróżkę, kreatora, także dla młodych choreografów, dla których zrobiłam spotkanie z kompozytorem. Moje spotkanie sprzed lat z Krzysztofem Knittlem zaprogramowało mnie na całe życie. Na taką pracę, w której zawsze ktoś się nie spełnia, na twórczy kompromis. Wszystko jest niespełnione, ale to nie jest smutne, bo to znaczy, że my jeszcze chcemy, że oczekujemy spełnienia. To jest spektakl o prawdzie. O prawdzie młodych, którzy się tu spotkali, i prawdzie starych, którzy są prawdziwi w tradycji. To spotkanie było dla mnie czymś wspaniałym i wiem, że zrobiłam dobrze namawiając ich i robiąc taki spektakl . To jest zderzenie, nie konkurs, opowieść o prawdzie, przyjaźni, konkurencji - ale takiej, która wszystkim coś daje. To jest spotkanie muzyki i plastyki, multimediów, ale i spotkanie z widzem". Abstrahując od stylu choreograficznego Wycichowskiej jest to więc bardzo wieloznaczny spektakl pod każdym względem. Nostalgiczny, naznaczony przemijaniem, podkreślający owo niespełnienie artysty, o którego istocie sama Wycichowska mówi: "Moja wizja przyszłości tańca nie jest arkadyjska i daję temu wyraz także w Spotkaniach". Co z tej podróży sentymentalnej, spotkaniach po latach, powstaje? Niestety, zamiast nowej wartości - pewien miszmasz - i w warstwie choreograficznej (acz nie pozbawiony ciekawych fragmentów), i muzycznej, zakończony zupełnie niezrozumiałymi rytmami południowoamerykańskimi, zaprzeczającymi wyznaniu choreografa, iż jego wizja przyszłości tańca nie jest arkadyjska. Anna Leszkowska *Harfa ISA jest pierwszą na świecie programowalną harfą na podczerwień. Posiada 32 niewidzialne struny - wiązki podczerwieni w specjalnym układzie kratownicy (16 strun poziomych i tyle samo pionowych), dzięki czemu urządzenie nie tylko wykrywa ruch dłoni, ale również ich położenie w polu ramy. Pozwala to na uruchamianie kilku funkcji jednocześnie, np. sterowanie głośnością dźwięku, tempem utworu, czy rozsyłaniem dźwięków w kwadrofonicznym systemie. Istotą instrumentu jest specjalnie stworzone oprogramowanie, które pozwala nie tylko na generowanie muzyki, ale również zintegrowanych z nią wizualizacji (oprogramowanie współdziała z projektorem). Istnieje możliwość zapisywania i odtwarzania własnej muzyki lub skorzystania z bazy próbek dźwięków zawartych w oprogramowaniu. Harfa ma także funkcję przestrajania strun w trakcie grania. Zarówno wytwarzane przez instrument dźwięki, próbki utworów, jak i obrazy są programowalne w nieskończoność. Instrument ma kształt kwadratowej ramy o boku 1,25 m. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |