opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 styczeń 2022       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

23 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Traviata" w Krakowie

19 czerwca 2011 odbyła się, od dawna zapowiadana i oczekiwana z ciekawością, premiera Verdiowskiej Traviaty, ostatniej części zwanej przez Włochów "trilogia tragedia" (Rigoletto 1851, Trubadur 1853 i Traviata 1853). To jedna z tych najpopularniejszych i najbardziej lubianych oper kompozytora. Libretta (Francesco Maria Piave) opartego na Damie kameliowej Aleksandra Dumasa nie trzeba nikomu przypominać.

Image

Reżyser krakowskiej inscenizacji (znany w Krakowie z Czarnej maski i Damy Pikowej), Krzysztof Nazar, akcję opery umiejscowił w czasach współczesnych, wychodząc z założenia, iż Violetta jest osobą, która dowiadując się o swej śmiertelnej chorobie, "chce żyć łatwo i przyjemnie. Nie określamy jej zawodu". A w przedpremierowym wywiadzie prasowym, zastrzegł, iż "nie odbiera publiczności prawa do porównań i komentarzy". Recenzje prasy codziennej (Rzeczpospolita, Dziennik Polski, Polska Gazeta Krakowska) były oczywiście różne, raczej pozytywne, choć bardziej zwracające uwagę na stronę inscenizacyjną. A jest to przecież opera, w której śpiew oraz interpretacja wokalna mają, jeżeli nie najważniejsze, to pierwszoplanowe znaczenie. Odtwórczyni partii tytułowej, znakomita śpiewaczka Edyta Piasecka-Durlak, to bodaj najlepiej zbudowana psychologicznie postać tej inscenizacji. Artystka prowadzi ją też niezwykle konsekwentnie. Jej aktorstwo jest świadome, a kreacja wokalna - wyborna. Gdy w pierwszych dwu aktach  (Libiamo i Un di felice) wydaje się trochę jakby "premierowo" stremowana, czy zmęczona próbami, to już w wielkiej arii (E strano) była  taką, jaką chciał Verdi, czyli una donna la prima forza (śpiewaczką najwyższej miary).


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART