GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościIle Ibsena w Ibsenie Klaty?
Strona 2 z 3
Miejsce gry stanowi istny tor przeszkód, albowiem przypomina bardziej rekwizytornię niż scenę. Nagromadzono w nim wiele dziwnych i wydawałoby się całkowicie bezużytecznych przedmiotów (scen. Justyna Łagowska). Na początku ułożone z nich kunsztownie piramidy rozpadają się i powstają bezładne stosy, spośród których wyłaniają się postacie.
W dalszym ciągu aktorzy poruszają się w tej przestrzeni balansując na krawędzi równowagi. Czyżby stanowiło to metaforę współczesnego świata, przeobrażającego się w śmietnik wskutek nadmiaru konsumpcji, oraz kondycji współczesnego człowieka, niepewnego swej tożsamości i pozbawionego jasno określonego systemu wartości?
Tak samo całe przedstawienie balansuje pomiędzy, mówiąc słowami prof. Jerzego Golińskiego, rzetelnym referowaniem przez aktorów przebiegu dramatu, a sekwencjami uwolnionymi z bezpośrednich czy oczywistych z nim związków, stanowiących rodzaj brechtowskich efektów dziwności. Dotyczy to muzycznych intermediów (muz. Robert Piernikowski), przy czym za niekonwencjonalne źródła dźwięków służą aktorom różne dziwne przedmioty jak beczki, wiadra, styropianowe młoty, plastikowe butelki. A także choreograficznych układów z pogranicza akrobatyki (chor. Maćko Prusak), towarzyszących wypowiadaniu kwestii. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |