GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Koronacja Poppei” Monteverdiego w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 2 z 5
Pochylenie się przez nich nad partyturą Koronacji Poppei wymagało skrupulatnych badań i głębszej refleksji na temat ostatecznej formy, w jakiej można by teraz ją zaprezentować publiczności. Przywołana opera zachowała się bowiem w dwóch kopiach : weneckiej z 1646 roku i neapolitańskiej z roku 1651. Wersja wykorzystana podczas prapremiery w Wenecji zaginęła.
W dodatku nawet owe dwie zachowane kopie podlegały wielokrotnie przeróżnym przeróbkom i adaptacjom, toteż podejmowanie dzisiaj właściwych decyzji artystycznych stanowi nie lada wyzwanie. Ostatecznie Raphaël Pichon „uszył” - według własnego określenia - we współpracy z reżyserem swoją wersję, opierając się na wspomnianych kopiach, ale dokonując na nich rozmaitych skrótów, modyfikacji i ustalając kolejność scen.
Głównym celem nie było opracowanie ostatecznej wersji, co przecież jest rzeczą niemożliwą, lecz zapewnienie całemu wykonaniu płynnej narracji i odpowiedniej dramaturgii. Ponieważ owe kopie zachowały się bez żadnych wskazówek instrumentacyjnych, lecz jedynie z zapisem wokalnej i basowej partii, Pichon musiał jeszcze dodatkowo zdecydować o ostatecznym składzie zespołu, w którym umieścił harfę, dwa klawesyny, organy czy rozbudowaną sekcję instrumentów dętych. W ten sposób udało mu się osiągnąć atrakcyjną i mieniącą się wieloma barwami pełnię brzmieniową. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |