GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKto powiedział, że tylko nuty mają prawo głosu?
Strona 4 z 4
Zresztą te animacje były o wiele krótsze niż pomysły improwizacyjne muzyków, więc kończyły się w połowie popisu. Nie wykorzystano też muzycznego podpisu Bogusława Schaeffera B-S-C-H i jeszcze usiłowano nam wmówić, że żaden inny kompozytor nie miał podobnego.
Miał. Choćby taki tam Johan Sebastian Bach: B-A-C-H. Tym tropem poszedł też Dymitr Szostakowicz, który przełożył swoje inicjały w niemieckiej pisowni: D-S-C-H. Ten kompozytor zresztą zakodował nawet imię swojej kochanki i studentki w jednej ze słynnych Symfonii. Nazywała się Elmira (E-La - Mi- Re- A), a sprawę wykryto dopiero po jego śmierci, choć imię zapisane muzycznie powtarza się w utworze do znudzenia. Schaeffera byłoby stać na jeszcze większe zaskoczenie. Ale o tym być może dowiemy się na kolejnych Erach. Zakończyć ten opis można jednym stwierdzeniem reżyserki: „Na podłodze Schaeffer, na ścianie Schaeffer, na biurku Schaeffer". Liczymy na to, że kolejna Era Schaeffera nie będzie kopią tej czternastej, bo Schaeffer by sobie na to nie pozwolił. Zawsze coś nowego potrafił wymyślić. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |