GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRewia Voltaire
Strona 5 z 7
A wszystko to działo się w czasach, gdy tego rodzaju praktyki nie usprawiedliwiano jeszcze estetyką ponowoczesną. W spektaklu bierze udział cała plejada artystów, ponieważ tak bardzo rozbudowana jest obsada i nie zawsze możliwym staje się wykonywanie przez jednego śpiewaka kilku epizodycznych ról, skoro wymagają one różnych odmian głosów. Wojciechowi Soko-Sokolnickiemu szczęśliwie udało się przezwyciężyć manierę operową i związane z nią ustawienie głosu.
Także Łukasz Gaj pewniej czuje się w tej konwencji wokalnej i w znacznej mierze powiodło mu się opanowanie problemów emisyjnej natury, które wcześniej dawały znać o sobie. W roli filozofa Panglossa dwukrotnie wystąpił Mariusz Godlewski, w którego interpretacji zwłaszcza drugi song Dear boy odznaczał się ekspresyjnymi modulacjami barwy głosu, a także jego plastycznym operowaniem, w tym ściszaniem.
Monika Korybalska jako przywołana już Plaquette lepiej radziła sobie w drugim akcie z koloraturami, nawiązującymi do refrenu ronda Kunegundy, niż to było w przypadku wykonawczyń jej samej. Katarzyna Oleś-Blacha ujmowała słuchaczy przede wszystkim szlachetnym legato, a także przydaniem większej dozy uczucia scenicznemu wizerunkowi postaci, podczas gdy Joanna Moskowicz lepiej odnalazła się w wokalizach, choć momentami brakowało im większej dozy niewymuszenia, a sama bohaterka odznaczała się pewnym chłodem i wyniosłością. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |