GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRewia Voltaire
Strona 4 z 7
W przypadku partytury Bernsteina to posiada ona polistylistyczny, kolażowy czy po prostu eklektyczny* charakter, a więc rytmy gawota, walca, polki i tanga mieszają się w niej z melodią barkaroli. W sekwencji paryskiej dają znać o sobie reminiscencje Ravelowskiego Walca.
O piętrowym palimpseście można mówić w odniesieniu do sceny rozgrywającej się w Eldorado, kiedy w arii Vandenderdura z chórem Bon voyage przywołane zostają cytaty z Pięknej Heleny Offenbacha, który z kolei w Pan Choufleuri przyjmuje sam parodiował styl operowy Donizettiego. Wprawne ucho wyłowi ponadto paralele pomiędzy niektórymi fragmentami Kandyda a Królem Ubu Krzysztofa Pendereckiego, na przykład unisonowym śpiewem inkwizytorów w scenie lizbońskiego auto da fé a tym dwugłowego cara w scenie moskiewskiej, czy parodystycznymi koloraturami Kunegundy i Ubicy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |