opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Papiez 131-192.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

23 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Rewia Voltaire

W przeciwieństwie do Don Giovanniego, na którego akcję rzutowano siatkę odniesień do Osiem i pół Felliniego, to w przypadku Kandyda można odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z oglądanym na żywo, oryginalnym filmem Michała Znanieckiego na podstawie powiastki Voltaire’a. Wrażenie to wynika z płynnego przechodzenia scen, ich sekwencyjnego układu i charakteru.

 

Kandyd,Krakow 2

 

Poza tym Michał Znaniecki położył nacisk na stronę widowiskową swej pomysłowej inscenizacji, która ma olśnić widza bogactwem i przepychem dekoracji i strojów, a jednocześnie nie pozostaje w konflikcie z pierwowzorem, lecz z nim koresponduje i zachowuje uchwytną więź tożsamościową.

 

Kandyd,Krakow 3

 

Jest to prawdziwa feeria pomysłów, w której jeden efekt goni następny, atrakcja atrakcję, tak że w końcu od ich przybytku bolą nieco oczy i jest się trochę zdezorientowanym, a w pewnym momencie z powodu natłoku i przeładowania nimi wkrada się odczucie monotonii, ponieważ dla błyskotliwych rozwiązań przydałby się odpowiedni kontrast, na tle którego dopiero zostałyby należycie wyeksponowane i wydałyby się prawdziwymi fajerwerkami – scena auto da fé z kankanem zakonnic i inkwizytorów, scena egzekucji indiańskich animistów. Zwłaszcza od połowy drugiego aktu zamiera akcja i pojawia się ciąg luźno związanych ze sobą numerów muzycznych, następujących jeden po drugim. Jest to zatem rewia, a wolterowska dlatego, że narratorzy przybrali jego postać, a są nimi Krzysztof Piasecki i Sławomir Mokrzycki.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART