GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPieśni bez słów i urzekająca klarnecistka
Strona 1 z 3
Modna w dobie romantyzmu forma muzyczna, w tym przypadku może zostać odniesiona do wolnych ogniw w tempie Adagio z Koncertu skrzypcowego D-dur op. 77 Brahmsa i II Symfonii C-dur op. 61 Roberta Schumanna, ucznia i mistrza, których łączyła głęboka przyjaźń i muzyczne powinowactwa. I właśnie te utwory zaprezentowane zostały w ramach koncertu Orchestre des Champs Élysées pod dyrekcją Philippe'a Herreweghe i z udziałem niemieckiej skrzypaczki Isabelle Faust 28 lutego w sali koncertowej krakowskiego Centrum Kongresowego.
Artystka, dysponując znakomitą techniką, przejawiającą się w nieskazitelnej artykulacji i nośnym dźwięku, nigdy nie nadużywanym, przede wszystkim skupiła się na wydobyciu romantycznych aspektów tej kompozycji, do których należy operowanie kontrastami. Służyła im wyszukana agogika, polegająca na operowaniu allentandem, prowadzącym prawie do zamierania przebiegu muzycznego, po którym następowały wybuchy acceleranda, przydające tempa. To także ściszenia, którym przeciwstawiane były powroty energicznego tematu głównego pierwszej części, ale bez stosowania przesadnej dynamiki, albowiem w przeważającej mierze artystka pozostawała w przedziale pomiędzy piano i mezzoforte. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |