opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




12 maj 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-108.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

20 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Nieobyczajności i nieprzystojności operowe

Reżyser rozszerzył także udział chóru, nawet wtedy, gdy partytura nie przewiduje jego partii, powierzając mu zadania mimiczne – w scenie festynowej. Jacek Ozimkowski nie tylko świetnie sobie radził w ustępach recytatywowych, jak i melodycznych, ale wykazał znaczną vis comica. 

 

Cosi fan tutte,Rara 6

 

W związku z nadaniem żartobliwego charakteru rozpoczęciu przedstawienia, trudno było orzec, na ile komunikat o niedyspozycji odtwórczyni głównej partii kobiecej był na serio, a na ile kolejnym krokiem w zabawie operowymi praktykami i konwencjami. W każdym razie Katarzyna Oleś-Blacha w swych obydwu ariach, odznaczających się dużymi, sięgającymi duodecymy skokami interwałowymi, eksponowała bardziej wyrównane brzmienie rejestru piersiowego, wystrzegając się wszakże jakże częstych znamion manieryczności w tym względzie.

 

Cosi fan tutte,Rara 7

Mnie przypadło bardziej do gustu wykonanie drugiej arii w formie ronda i z rogami w akompaniamencie Per pietà, ben mio, perdona, a także duetu z Ferrandem Fra gli amplessi in pochi istanti, w którym godnego partnera znalazła w osobie Przemysława Borysa, który ze swej strony popisał się także koloraturami w finale pierwszego aktu. W ogóle artyści jakby z biegiem czasu pozbywali się napięcia, tak że i Sebastian Szumski lepiej się zaprezentował w drugiej arii Guglielma, w której dochodzi do głosu jego porywcza natura Donne mie, la fate a tanti. Duże wrażenie wywierały też ansamble, łącznie z finałowym sekstetem Fortunato l'uom che prende.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART