GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta
Strona 18 z 19
To jedna z moich ulubionych ról. Bardzo złożona, perfidna, zaślepiona chorą ambicją, diaboliczna aż wreszcie w finale, wpada w obłęd bo tylko w nim znajduje ulgę. Poza tym tak cudownie skomponowana. Abigaille w Nabuccoto coś innego, jest uboższa emocjonalnie. Lady Makbet jest moim zdaniem bardzo bliska tych szalonych partii Donizettiego!
Obie partie: Lady Makbet i Abigaille uchodzą za partie przeklęte, które niszczą głos…
Jeśli się je za wcześnie zaśpiewa, z pewnością tak jest. Nawet wokalny geniusz nie podoła im w zbyt młodym wieku, potrzeba tu pewnej dojrzałości fizycznej, żeby umieć strategicznie te partie rozegrać; całą partię od początku do końca oraz wymagają ugruntowanej techniki żeby sobie nie zrobić krzywdy, by jednocześnie kreacja wokalnie była piękna. Jest w nich tak wiele „napięć interpretacyjnych”, emocji, które ponoszą artystę, w tym właśnie sensie są z pewnością „przeklęte”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |