GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta
Strona 15 z 19
Śpiewała Pani na całym świecie, posiada ogromny repertuar: ponad sześćdziesiąt pierwszoplanowych partii sopranowych wykonywanych na scenie, w teatrach operowych jak La Fenice, La Scala, Opera di Roma, Arena di Verona, Teatro Regio di Parma, San Carlo di Napoli, Teatro Regio di Torino, Teatro Massimo di Palermo, Staatsoper w Wiedniu, Dallas, Houston, Palm Beach, Barcelona, Zurych, Bazylea, Graz, Monachium, Bonn, Tokio czy Rio de Janeiro i wiele, wiele innych. Ale w Polsce pojawiała się Pani bardzo rzadko. Z czego to wynikało, czy polskie teatry Pani nie zapraszały?
Bardzo chciałam występować w ojczyźnie. Jednak propozycje przychodziły czasami ze zbyt małym wyprzedzeniem, np. w roku 1992 odmówiłam śpiewania w premierze warszawskiej Normy, nie mogłam odwołać swoich innych kontraktów akurat też w partii Normy, na świecie.
Na scenie operowej w Polsce śpiewałam Traviatę na początku swojej kariery, wystąpiłam kilka razy w Filharmoni Narodowej i innych polskich filharmoniach. Bardzo dużą satysfakcję sprawił mi udział w Requiem Verdiego w Warszawie i Katowicach. Miałam ogromny zaszczyt uczestniczyć w pierwszym nagraniu dla Radiotelevisione RAI w Mediolanie oryginalnej wersji orkiestrowej Pieśni muezina szalonego Karola Szymanowskiego. To się niesłychanie podobało, Szymanowski dotyka włoskiej duszy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |