opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

58 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wokół Renesansu: Biecz 2018

A także arię Konstancji Agitata da due ventiGriseldy (RV 718), z wyeksponowaniem kontrastów pomiędzy ozdobnymi i dźwięcznymi figuracjami w wysokim rejestrze i nagłymi przejściami do tego piersiowego, o ciemnym i matowym zabarwieniu, stanowiącymi muzyczne odzwierciedlenie tekstu, w którym mowa o targaniu przez dwa wiatry, będące metaforą wewnętrznego rozdarcia bohaterki.

 

 Biecz 17

 

Najwięcej wątpliwości wzbudziło wykonanie kantaty Cessate, amai cessate (RV 684), w której, szczególnie na początku, kształtowanie frazy przez śpiewaczkę nosiło znamiona przerysowania, graniczącego z manieryzmem, by nie powiedzieć wręcz karykaturalnością.

 

Biecz 18

 

Program uzupełniły utwory instrumentalne Vivaldiego, z których faktury daje się wyczytać, że ich autor był doskonałym skrzypkiem, posiadającym znajomość i wyczucie tego, co i jakim sposobem można ze smyczków wydobyć. A więc zagrana na początek uwertura do wspomnianego Farnace, będąca typową, trzyczęściową włoską sinfonią, z efektem gry pizzicato w finale, oraz Koncert e-moll na smyczki i basso continuo, z solami skrzypcowymi w pierwszej i drugiej części, w których wyróżnił się Grzegorz Lalek.

W grze Royal Baroque Ensemble uderzała rzadka u polskich zespołów muzyki dawnej śmiałość artykulacyjna (na przykład akompaniament pizzicato w arii Anastazji Sento in senoIl Giustino(RV 717), zbliżająca jego brzmienie do tego zapamiętanego z występów włoskich formacji barokowych.

                                                             

                                                                            Lesław Czapliński



Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART