GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWokół Renesansu: Biecz 2018
Strona 9 z 12
Śpiewaczka z dużym wyczuciem też wydobyła pierwiastek deklamacyjny, zawarty w O quam tu pulchra es Alessandro Grandiego, stosując wyszukane środki dynamiczne i artykulacyjne. Dowiodła także znacznej biegłości w wymagających wirtuozerii fragmentach odwołujących się do ozdobnych jubilacji (w madrygale Monteverdiego) czy szerzej melizmatów (w łacińskim Psalmie O Jesu, nomen dulce Heinricha Schütza, a także utrzymanej w formie passacaglii arii Girolamo Frescobaldiego Così mi disprezzate).
Kiedy jednak linia melodyczna wznosiła się w górę skali dawało znać o sobie pewne rozchwianie intonacyjne, a głos przybierał ostre zabarwienie (na przykład w odwołujących się do pierwiastka retorycznego i odznaczających się znaczną dozą ekspresji psalmach Schütza).
Uzupełnieniem formuły programowej festiwalu była prezentacja arcydzieł baroku, zogniskowanych z kolei wokół osobowości kompozytorskich Johanna Sebastiana Bacha i Antonia Vivaldiego. Wnętrze bieckiego kościoła reformatów upodobano sobie na miejsce bicia muzycznych rekordów. W ubiegłym roku Robert Bachara niejako od „jednego pociągnięcia smyczkiem” zagrał prawie attacca wszystkie sonaty różańcowe Biebera. Tym razem francuski wiolonczelista Bruno Cocset zmierzył się z kompletem sześciu suit (w katalogu Schmiedera figurujących pod pozycjami od 1007 do 1012) Johanna Sebastiana Bacha, choć rozłożonych na dwa kolejne, późne wieczory: piątkowy i sobotni. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |