opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

85 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Carmen assoluta

Elīna Garanča ma partię Carmen wystudiowaną i dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach, zarazem nigdy nie pozwalając sobie na jakiekolwiek, najmniejsze nawet przerysowanie. W Habanerze dobiera rozmaite barwy brzmieniowe oraz operuje zróżnicowaną dynamiką, z pewnie brzmiącym dochodzeniem pełnym głosem do wytrzymanego „f” z fermatą oraz z zakończeniem refrenu za pierwszym razem efektem fil di voce, czyli ściszeniem, by za powtórzeniem rzecz odwrócić, wzmagając natężenie głosu. 

Elina Garanca,Alagna 1

Seguidilli nadała wysubtelniony przebieg za sprawą śpiewu mezza voce i częstych pianissim. Ekspresyjna aria „z kartami” wykonana została nasyconym głosem, ale bez manierycznego nadużywania rejestru piersiowego. Z kolei Pieśń cygańska mieniła się kolorystycznie, z dyskretnie zaznaczonym crescendem. Wszystko to z nawiązką zrekompensowało pewien zawód sprawiony w pierwszej części. Wykonanie arii Joanny Простите вы, холмы, поля родные Dziewicy orleańskiej Piotra Czajkowskiego sprawiało wrażenie pewnej powierzchowności i niepełnego osadzenia w głosie, co przejawiało się między innymi w prześlizgiwaniu się w portamentach, czyli płynnych przejściach pomiędzy odległymi dźwiękami. W sławnej arii Dalili Mon cœur s’ouvre à ta voix z opery Camille’a Saint-Saënsa na pierwszy plan wysuwało się wzorowe prowadzenie frazy w rozlewnych kantylenach, ale nie dostawało większej siły ekspresji, między innymi z powodu braku ciemniejszego odcienia w barwie głosu. Z kolei w arii Me voilà, seule enfin! tytułowej królowej Saby, ale nie tej słynniejszej Karla Goldmarka, lecz mniej znanej Charles’a Gounoda, początkowo ujmowało wokalne aktorstwo, przejawiające się w sięganiu po dyskretne kontrasty wyrazowe, ale raziło nerwowe uciekanie z wysokich dźwięków.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART