GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościXXII Letni Festiwal Opery Krakowskiej – samotny Roger
Strona 1 z 3
Po trzech latach od premiery przypomniałem sobie przedstawienie Króla Rogera op. 46 w Operze Krakowskiej, a to ze względu na objęcie tytułowej roli przez Stanisława Kufluka, którego do tej pory nie słyszałem w tej partii. I w pełni potwierdziły się związane z nim oczekiwania.
Jego nośny i mocny baryton z gatunku dramatycznych świetnie odnajduje się wobec wymagań partytury, z łatwością przebijając się przez gęstą tkankę orkiestrową i nie nadużywając przy tym dynamiki. Szczególnie imponująco zabrzmiał w jego interpretacji zamykający operę Hymn do słońca, stanowiąc mocny akcent finałowy. Artysta ten ma wszelkie zadatki, by stać się najlepszym odtwórcą tej partii obecnej doby. Pozostawał on jednak w znacznej mierze osamotniony niczym grany przezeń bohater wraz z upływem akcji. Jedynie Adam Sobierajski z powodzeniem mu sekundował jako wierny doradca i przyjaciel Edrisi, z uwagi na arabskie pochodzenie którego partia jest z lekka orientalizowana. Sprawdza się on w niej zarówno wokalnie, jak i aktorsko, posiadając znaczny zmysł sceniczny. Bardzo pięknie zabrzmiały też archaizowane frazy Diakonisy, wykonane przez Monikę Korybalską głosem o ciemnym zabarwieniu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |