GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSekrety nieboszczyka oraz zdradzonego męża
Strona 2 z 9
Wskutek tego wraz ze swoją córką Laurettą, odzianą w białą futrzaną etolę, bynajmniej nie sprawiał wrażenia sprytnego plebejusza, lecz mógłby bardziej uchodzić za patrycjusza niż rodzina zmarłego Donatiego, przebrana w karykaturalne kostiumy, między innymi w stylu techno, przydające im znamion charakterystycznych jak w przypadku Cieski w zaawansowanej ciąży czy Zyty poruszającej się o kuli i w butach ortopedycznych.
W przypadku tej ostatniej niski alt Olgi Maroszek wzbogacił jej wizerunek sceniczny, czyniąc ją mniej schematyczną, a z kolei osobowość Małgorzaty Ratajczak, dysponującej nośnym głosem o znacznej rozpiętości, sprawiła, że stała się ona postacią zgoła pierwszoplanową.
W partiach grupy żałobników pojawiają się śmiałe efekty onomatopeiczne, na które składają się jęki, zawodzenia, okrzyki, eksklamacje i śmiechy, układające się w barwną mozaikę dźwiękową, podczas gdy naturalne odgłosy, jak na przykład pukanie do drzwi, imitowane są przez instrumenty perkusyjne. Pojawia się też orkiestrowy ustęp repetytywny, a z kolei flażolety skrzypiec wypełniają chwile nerwowego wyczekiwania na rozwój sytuacji. Muzyczną dramaturgię opery kształtują trzy motywy przewodnie: obłudnego lamentu rodziny Donatiego, fanfarowy, zapowiadający i towarzyszący osobie Gianniego Schicchi, wreszcie posiadający repetytywny charakter i odnoszący się do testamentu, a intonowany na przemian przez niskie smyczki i drzewo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |