GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSekrety nieboszczyka oraz zdradzonego męża
Strona 6 z 9
Wysoka tessytura partii Silvia, nie pozwala wykonawcy ukazać głębokiego brzmienia barytonowego głosu, ani przydać postaci większego dramatyzmu, nawet gdy jej odtwórcą jest Stanisław Kufluk. Skądinąd jest to najmniej pełnokrwista osoba w tej operze, skoro w przybierającym zły obrót finale nie potrafi się zdobyć na odwagę i w porę przyjść z pomocą ukochanej, której zagraża bezpośrednie niebezpieczeństwo.
Leoncavallo, autor libretta i muzyki Pajaców, będący na gruncie włoskim entuzjastą Richarda Wagnera i jego idei dramatu muzycznego, którą starał się przeszczepić na grunt rodzimej formy operowej, z tego zapewne powodu nadał początkowi duetu Silvia i Neddy odniesienia do analogicznego ustępu z Tristana i Izoldy tamtego. Brutalny Canio, mąż Neddy, wypominający jej przeszłość, od której uwolniła się dopiero dzięki małżeństwu z nim, nie wydaje się być w pełni wiarygodnym w ujęciu Tomasza Kuka, któremu tak „dobrze z oczu patrzy”. Pod względem muzycznym jednak partia ta w pełni odpowiada warunkom głosowym tego śpiewaka, dramatycznego tenora, dzięki czemu w jego interpretacji słynna aria Vesti la giubba zyskuje na sile wyrazu i ciężarze gatunkowym. W drugiej obsadzie parę protagonistów obsadzono lżejszymi głosami, co miało złe i dobre skutki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |