GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościO Stefanie Sutkowskim (3)
Strona 2 z 14
Sutkowski doprowadził też do rozpoznania włoskich poloników. Po wystawieniu i wznowieniu Tetydy na Skyros Domenino Scarlattiego napisanej dla Marysieńki Sobieskiej, która owdowiawszy mieszkała w pierwszych latach XVIII wieku w Rzymie, miała premierę opera Franceski Caccini Wyzwolenie Ruggiera z wyspy Alciny (1996), skomponowana w roku 1625 z okazji wizyty polskiego królewicza Władysława Wazy (potem króla Władysława IV) we Włoszech.
Następnie pokazano Zenobię Jana Adolfa Hassego (1999) – jedyną z obszernego dorobku wielbionego w XVIII.wiecznej Europie twórcy, którą stworzył dla świeżo otwartej warszawskiej sceny operowej królów saskich. Trzy te opery wydano na płytach (PMC 030/031, PMC 012, PMC 023)i stanowią fonograficzne unikaty. Z drugiej strony mnożyły się pozycje Rossiniego, i z nich, w sumie dziesięciu, po Kopciuszku, Włoszce w Algierze i Turku we Włoszech, teatralnym urokiem wyróżniła się Sroka złodziejka (2001, w reżyserii Peryta), a wokalnymi ambicjami - Semiramida (2003) i Tankred (2008); formował się z nich festiwal Rossiniowski.
Z kolei nigdy nie zaniedbywana przez Sutkowskiego twórczość rodzima przyniosła po premierach Żółtej szlafmycy Kajetana Majera i utworów Kurpińskiego, fonograficzną rejestrację wileńskiej wersji Halki (PMC 009, 1995). Po wystawieniu przez Dejmka narodowego wodewilu Cud czyli Krakowiacy i Górale Bogusławskiego/ Stefaniego (1999), także Cud... uwieczniony został na płytach (PMC, 032/033, 2002). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |