GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościO Stefanie Sutkowskim (3)
Strona 5 z 14
Solistami godnymi podziwu stały się ekspresyjne alty: damski Anna Radziejewskiej, i męski Jakuba Monowida; przyciągali widzów. Dyrektor starał się pogłębiać umiejętności śpiewaków; miewali zajęcia z technik barokowych i rossiniowskich, i lekcje języków obcych pod kątem fonoteki przydatnej w artykulacji wokalnej. Nigdy nie powołał operowego Chóru.
Mniejsze partie chóralne wykonywała grupa pn. Zespół Solistów Warszawskiej Opery Kameralnej i rzeczywiście byli wśród nich artyści obsadzani (czasem) w rolach solowych. Większe zadania chóralne, głównie w utworach oratoryjnych wypełniał Chór Kameralny Warszawskiej Opery Kameralnej, który przy teatrze założył (w 1983 r.) i nieprzerwanie prowadził Ryszard Zimak.
Na koncertach, nie tylko w operach, trzeba było umieć śpiewać i grać muzykę z różnych epok, tym bardziej, że ukazywała się na konsekwentnie wydawanych płytach. Z pierwszym numerem katalogowym ukazał się kompakt z Muzyką polską (PCM 001, 1993), zawierający anonimowe polonezy klawesynowe z XVIII wieku, utwory Wacława z Szamotuł, Jana Wańskiego, Mielczewskiego i Szarzyńskiego. Szarzyński otrzymał z czasem 2-płytowy album z nagraniem dzieł kompletnych (PMC 052/053, 2006). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |