GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościO Stefanie Sutkowskim (3)
Strona 4 z 14
Ci, co dawniej przez dekadę albo dwie nadawali ton, przestali pojawiać się na scenie, jak Barbara Nowicka z urzekającym sopranem, czy blondynka Ewa Ignatowicz, która z urodziwą brunetką Lidią Juranek tworzyły zgrany duet wysokiego i niskiego głosu. W emploi subretki wyróżniała się wtedy Krystyna Kołakowska (później przeszła do pracy w administracji), a w oddaniu poważniejszych postaci Krystyna Sierakowska i Halina Górzyńska.
Ale niektórzy z wczesnych lat wciąż pozostawali niezastąpieni, jak niezawodny w dramatyzmie i komizmie bas Jerzy Mahler. Przyjmowani młodzi znajdowali w WOK pole do satysfakcji zawodowej i mieli pewność artystycznego rozwoju. Na scenie WOK rozbłysnął delikatny sopran i urok aktorski Marty Boberskiej, prawdziwą gwiazdą stała się Olga Pasiecznik.
Swoboda sceniczna była atutem barytona Sławomira Jurczaka. Okazję do wybicia się na plan pierwszy otrzymywali tenor Zdzisław Kordyjalik i nieustannie doskonalący swoje métier baryton Witold Żołądkiewicz. W wyrazistych postaciach podbijała publiczność śliczna Dorota Lachowicz ze szlachetnie brzmiącym mezzosopranem. Sutkowski otwierał swój teatr przed wciąż nowymi pokoleniami śpiewaków. W późniejszych czasach potwierdziły swe talenty soprany: Justyna Stępień, Marta Wyłomańska i Agnieszka Kozłowska, a ostatnio Anna Wierzbicka, jak również Jarosław Bręk (dźwięczny bas). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |