GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Ognisty anioł” Prokofiewa w Opéra de Lyon
Strona 7 z 7
Bezbłędnie też panuje nad swoją morderczą, napiętą do granic wytrzymałości i zawieszoną w górze skali partią, często naszpikowaną krótkimi, rytmicznymi motywami. Obok niej baryton Laurent Naouri w roli Ruprechta pokazuje autorytet wokalny oparty na mistrzowskim łączeniu siły i plastyczności, przejrzystości i liryzmu, a w grze aktorskiej - ironicznego dystansu z ujmującą naturalnością. Podziw wzbudza interesująco wpisany przez kompozytora w dramaturgię chór, rewelacyjnie przeplatający w finale długie melodyczne frazy z neurotycznymi zapętleniami.
Utrzymywanie przez dyrygenta Kazuhiego Ono pewnej powściągliwości emocjonalnej i dbanie o niedopuszczenie do ryzykownej dla solistów „rozwiązłości” dźwiękowej orkiestry paradoksalnie jeszcze dodatkowo wzmacnia potęgę ekspresji i prawdę dramatycznego wyrazu tej godnej częstszego przypominania partytury, którą Prokofiew miał cały czas w pamięci pisząc swoją trzecią, a nawet czwartą symfonię.
Ale najważniejszą zaletą prowadzącego całe przedstawienie w niemalże ekspresjonistycznym stylu i prawdziwie natchnionego japońskiego kapelmistrza jest to, że jego interpretacja przebiega na wspólnym oddechu ze sceniczną wizją Andrewsa. Zaiste bardzo rzadkie to zjawisko. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |