GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Ognisty anioł” Prokofiewa w Opéra de Lyon
Strona 3 z 7
Reżyser prowadzi ową dramaturgiczną narrację w prostej, ale gęsto wypełnionej znaczeniami scenografii (Johannes Schütz) zbudowanej z lekkich i szarych plansz, nieustannie na nowo montowanych w najróżniejszych konfiguracjach na obrotowej scenie.
Budowanie z nich za każdym razem innych, ukazywanych pod zmiennymi kątami konstrukcji umożliwia sugestywne kreowanie klimatów i definiowanie kolejnych miejsc akcji: hotelowego pokoju, klasztornej celi, wnętrza oberży czy sali przyjęć. Owa nieustabilizowana i niepewna przestrzeń stanowi też symboliczne odzwierciedlenie stanu duszy Renaty. Warto jeszcze zauważyć, że z płynnością abstrakcyjnego obrazu kontrastuje tutaj sztywno tkwiące na pierwszym planie krzesło, przeznaczone dla postawionej przed obliczem Inkwizytora protagonistki, która podczas procesu o czary przeżywa na nowo dręczące ją fantazmy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |