GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Ognisty anioł” Prokofiewa w Opéra de Lyon
Strona 4 z 7
Mroczną wizję Benedicta Andrewsa ożywiają jedynie żywe kolory barwnych kostiumów (Victoria Behr), jak w przypadku różowego swetra Renaty, znaku wewnętrznego rozdarcia bohaterki pomiędzy dzieciństwem i obcym jej światem dorosłych.
Podobnie ubrane są otaczające ją sobowtóry: dziewczynki i nastolatki przywołujące prześladujące bohaterkę wspomnienia. Później pojawia się również czerwień krwi, kiedy Henryk rani Ruprechta, a zwłaszcza w pełnym przemocy epizodzie, podczas którego Renata wycina sobie nożem na klatce piersiowej krzyż, jednoznaczny stygmat ofiary.
W tej bezustannie przykuwającej uwagę, pozornie minimalistycznej, a jednak złożonej i wielowymiarowej inscenizacji tempo akcji, szybkość scenograficznych zmian oraz swoista choreografia scen indywidualnych i zbiorowych pozostają w idealnej synchronizacji z rytmem muzyki, co w rezultacie doprowadza widza do rodzaju magicznej hipnozy. Magiczny jest też widok świetlnego kręgu, ułożonego na obrotowej scenie z małych lampek i wywołującego taniec cieni, oraz fascynująco prowadzona przez Diego Leetza reżyseria świateł, zaskakująca mocno kontrastowanymi atmosferami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |