GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rigoletto” Verdiego w Opéra national de Paris
Strona 5 z 5
Poczucie niedosytu pozostawia też śpiewający mało atrakcyjną barwą partię Księcia Mantui Michael Fabiano oraz mająca trudności z utrzymaniem linii wokalnej w dole skali Vasselina Kasarova, obsadzona w krótkiej roli Maddaleny. Natomiast od jak najlepszej strony prezentuje się Rafał Siwek, który za pomocą odpowiednio barwionego i - dzięki wzorowej emisji - niesamowicie wyrazistego głosu basowego sugestywnie buduje ponurą postać płatnego zabójcy Sparafucile.
Warto też wspomnieć o obecności w obsadzie Michała Partyki, który nawet w drugoplanowej roli Marullo potrafi wyeksponować nieprzeciętne walory dobrze wykształconego – między innymi w Atelier Lyrique Opery Paryskiej – głosu. Ponadto wyrazy uznania należą się tutejszemu chórowi, osiągającemu pod kierunkiem swego stałego szefa José Luisa Basso wyżyny zbiorowej muzykalności. Mieszane uczucia wywołuje dość zaskakująca nterpretacja dyrygenta Nicola Luisotiego, który z jednej strony potrafi wyeksponować rozmaite szczegóły i subtelności partytury Verdiego, zaś z drugiej, wprowadzając zaskakujące pęknięcia i spowolnienia rytmu, doprowadza niejednokrotnie do zachwiania dramaturgicznej konstrukcji opery. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |