GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rigoletto” Verdiego w Opéra national de Paris
Strona 3 z 5
Tak wygląda teraz życie Rigoletta, który każdego dnia przeżywa ponownie nieszczęścia, których doświadczył w przeszłości, a w szczególności tragiczną śmierć swojej jedynej i ukochanej córki, nadającej niegdyś sens jego życiu. Zatem opowiadana w trakcie opery historia jest wspomnieniem umęczonego człowieka i projekcją niszczących resztki jego egzystencji fantazmów.
W tę postać wciela się aktor Henri Bernard Guizirian, który jest stale obecnym na scenie i czynnie biorącym udział w akcji sobowtórem tytułowego bohatera, kreowanego przez amerykańskiego barytona Quinna Kelseya. Dlatego po wybrzmieniu uwertury dalszy ciąg dramatu rozgrywa się już w ogromnym pudle kartonowym, które w tym czasie otwiera się w głębi przestrzeni scenicznej. Problem polega jednak na tym, że ta przecież nie nowa i już wielokrotnie na wielu scenach wykorzystywana koncepcja nie znajduje w dalszym ciągu trwania spektaklu – pomimo swego dużego potencjału dramaturgicznego – żadnego rozwinięcia. Określając tę sytuację w nieco przewrotnym stylu można by powiedzieć, że otworzone przez reżysera pudło okazuje się zupełnie puste. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |