opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




26 styczeń 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

24 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Sprostowania do sprostowań

Wynajęta przez Ewę Michnik kancelaria prawna „Lassota i partnerzy” przysłała do Angory „Wezwanie do sprostowania” mojego felietonu „Wrocławskie prowizje operowe”, które zostało opublikowane tydzień temu. Niepotrzebnie, ponieważ nie było powodu. Nie jest prawdą, że mój felieton zawierał informacje nieprawdziwe. Wyraziłem jedynie zdziwienie, że po wielu latach pozbyto się wysokiej klasy fachowca teatralnego, jakim jest mój były współpracownik Janusz Słoniowski.  

Zakończenie kontroli Urzędu Marszałkowskiego odbyło się już po mojej publikacji, podobno dotyczyło czegoś innego, a sprawozdania nie znam, bo mnie to po prostu nie obchodzi. Wycie zamiast śpiewania lub kiepskie dyrygowanie – gdybym miał doradzać kontroli - zdecydowanie bardziej szkodzi wizerunkowi Opery, niż przyszycie guzika lub podzelowanie butów w godzinach pracy, na co miał rzekomo patrzeć przez palce wywalony właśnie vicedyrektor.

Póki co nie mam powodów mieć wątpliwości, co do zgodnego z prawem procederu pozyskiwania sponsorów mimo, że wciąż interesuje się tym prokuratura. Jedynie jako wieloletni praktyk nie mogę wyjść z podziwu, jak można było w drodze legalnej procedury dopuścić do ponad milionowej prowizji od kwot, które sponsorzy ofiarowali na działalność artystyczną, a która trafiła prosto do kieszeni najbliższej współpracownicy dyrektorki. Jeśli nawet dopuszczają to jakieś przepisy, to pozostaje jeszcze uczciwość, zdrowy rozsądek i transparentność postępowania. Skoro prawo na to pozwala, można by prowizją objąć również pozytywne publikacje i opinie na temat Opery i jej dyrektorki. Sugeruję, aby mogła być jeszcze wyższa, niż w przypadku sponsoringu. Miałbym w tym zresztą osobisty interes.

Tymczasem w swym sprostowaniu Ewa Michnik odnosi się do moich rzekomych zarzutów dotyczących działalności Opery Wrocławskiej. A ja przecież – nie licząc na prowizję -  piszę, że: „z sympatią i podziwem obserwowałem te inicjatywy (artystyczne).


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART