opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




3 grudzień 2021       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

13 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Gra musical, Trąbka śpiewa

Grażyna Posmykiewicz i Zbigniew Macias – dyrektorski duet łódzkiego Teatru Muzycznego wyraźnie stawia na repertuar musicalowy osiągając coraz lepsze rezultaty. Z sezonu na sezon Macias dojrzewa jako dyrektor artystyczny i obiecujący reżyser. Świadczy o tym jego inscenizacja musicalu Jesus Christ Superstar Webbera – Rice. Oglądałem spektakl 11 października i nie kryję zaskoczenia. Klarowne prowadzenie akcji, wyraźne zarysowanie postaci, trafne rozwiązanie scen zbiorowych, zastosowanie logicznych skrótów, wszystko to uczyniło przedstawienie zwartym i intensywnym. Również angielska wersja językowa okazała się zabiegiem uprawnionym. Przybliżyła klimat dzieła opowiadającego o ostatnim tygodniu ziemskiego bytowania Jezusa, w doskonałym zespoleniu  muzyki z tekstem, tłumaczonym na telebimie. Na sukces niewątpliwie zapracowało rzetelne przygotowanie muzyczne solistów i zespołów, dobrze wpisujący się w inscenizację ruch sceniczny, scenografia Grzegorza Policińskiego, światła Tomasza Filipiaka oraz kostiumy Katarzyny Łagowskiej i Justyny Woźniak.

Ważnym okazał się dobór obsady i realizatorów. Nie wszystkich. Na przykład rolę tytułową wykonywał Piotr Wojciechowski, który z wyobrażeniem Syna Bożego nie miał niestety nic wspólnego. Natomiast podczas spektaklu z dziury w podłodze scenicznej co chwila wychylał się tłustawy jegomość z siwiejącą brodą. Podczas przerwy mówiono, że to brazylijski dyrygent Jose Maria Florencio. Podczas ukłonów po przedstawieniu wyszedł na scenę i błaznując wymusił dodatkowe oklaski, nawet na stojąco.

W 3 dni później uczestniczyłem w prezentacji Cyrulika sewilskiego w nowej, wspaniałej sali koncertowej Akademii Muzycznej przy ul. Żubarskiej. To wcale nie była – jak głosił afisz i program – wersja koncertowa arcydzieła Rossiniego. Stoi za tym prof. dr Piotr Myciński, świetny interpretator partii basowych w Łódzkim Teatrze Wielkim, przepędzony stamtąd przed kilkoma laty przez ówczesnego dyrektora, niegdyś posługującego się również głosem basowym. Natychmiast przechwycił go Poznań i Warszawa, a następnie Linz, Amsterdam, St. Moritz, Ryga, Lyon, Bazylea, Mastrisch, Enchede i Bonn. Dziś repertuar basso – cantante Myciński śpiewa niemal w całej Europie. Resztę czasu poświęca profesurze na Wydziale Wokalno – Aktorskim łódzkiej Akademii. Z jakże wspaniałymi rezultatami!


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART