GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMisterium operowe
Strona 3 z 3
Być może również zawiera niewielką ścieżkę w kierunku Islamu, gdy jedna z członkiń zgromadzenia rozpoczyna mistyczny taniec Derwiszów. Do pełnej łączności z wątkami monoteistycznymi brakuje jeszcze tylko wyraźniejszych odniesień do Buddyzmu. Chyba, że pełne monotonnych powtórzeń partie chóralne uznamy za skrzyżowanie litanii i mantry.
Muzyka Krzesimira Dębskiego miejscami, np., w Uwerturze, nawiązuje do stylu gershwinowsko-bernsteinowskiego, niektóre songi czy arie swą prostą, niewyszukaną melodią przywodzą na myśl piosenki z filmu Ogniem i mieczem, są też partie wyraźnie stylizowane na muzykę barokową, choćby przez dobór instrumentów – flet, obój i basso continuo.
Całością bardzo sprawnie dyryguje Tadeusz Karolak, zaś niekwestionowaną gwiazdą w spektaklu jest odtwórca roli Hioba Adam Kruszewski. Jego kompetencje aktorskie i wokalne są znakomite od początku do końca. Jedną z najsłabiej obmyślonych ról natomiast kreuje artysta, który kilka razy, ale bez specjalnego zaznaczenia, zmienia swoją przynależność, jest najpierw Strąconym, potem Pastuchem, Juhasem, Sługą i Baldadem. Wszystko wypada źle, głosowo, charakterologicznie, nawet kostiumowo. Przedstawienie ma dwa akty, pierwszy prawie realistyczny, drugi mistyczny. Tutaj nie mamy wątpliwości co do zmiany charakteru działań scenicznych, co jest zasługą scenografki Natalii Kitamikado. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |