opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 wrzesień 2022       


Wydarzenia

  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

21 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Racine i Rossini i co z tego wynikło?

We wznowieniu opery na festiwalu Rossiniego w rodzinnym Pesaro w rolach tych wystąpiły śpiewaczki obdarzone wyjątkowymi osobowościami artystycznymi: Montserrat Caballé i Marilyn Horne. Zwłaszcza kontralt Aurory Faggioli i koloratury w jej ujęciu wydały mi się nieco bezbarwne w zestawieniu z dysponującymi niegdyś tą odmianą głosu z prawdziwego zdarzenia Ewą Podleś i Bożeną Zawiślak, w swoim czasie wykonującymi zresztą ten repertuar (Cyrulik sewilski, Kopciuszek, Semiramida Rossiniego). Jako Pyrrus wystąpił hiszpański tenor Moisés Marin.

 

Filharmonia Krakowska 168

 

Posiada on wartościowy głos, zwłaszcza w średnicy nośny, o pełnym i wyrównanym brzmieniu. Tak naprawdę rozśpiewał się dopiero w concertatach, choć wyprawy do oktawy dwukreślnej, w której tony obfitują partie pisane przez Rossiniego, wydawały się wymuszone, przeciwne naturalnym warunkom wokalnym artysty.

 

Filharmonia Krakowska 167

 

Jeśli nawet pozostawały poprawne intonacyjnie, to wskutek dynamicznego natężenia tembr przybierał przykre zabarwienie. Natomiast nie miał z tym najmniejszych problemów kongijski (zairski) śpiewak Patrick Kabongo w roli Orestesa, operujący lekkim tenorem typu di grazia, swobodnie otwierającym się na górny rejestr. Ponadto atutem artysty jest opanowane wyczucie stylu epoki. Dał się już z tych stron poznać krakowskiej publiczności jako Robert Leicester w przedstawionej w zeszłym roku innej operze Rossiniego – Elżbieta, królowa Anglii. Godnego siebie partnera znalazł w osobie Chińczyka Chuana Wanga, wcielającego się w jego scenicznego przyjaciela Pyladesa, co ujawniło się w ich duecie Ah! come nascondere la fiamma vorace.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART