GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRendez vous, ale w niezbyt odpowiednio dobranej operze
Strona 1 z 2
Opera Krakowska wystąpiła ze wznowieniem Trubadura Giuseppe Verdiego, wystawionego przez Laco Adamika i Barbarę Kędzierską. W ten sposób uczczono pięćdziesięciolecie ich pracy artystycznej. Twórcy ci od wielu lat związani są z krakowską sceną, a etatowo od czasu otwarcia w 2008 roku nowego gmachu. Omawiana inscenizacja w znacznym stopniu osadzona jest w realiach historycznych ujętych w libretcie.
Wskazują one na średniowiecze, ale miejsce jest już trudniejsze do zlokalizowania. Ja stawiam na Gruzję, na którą wskazywałby zarys świątyni z charakterystyczną kopułą na okrągłym tamburze, wyświetlany na opuszczonym ekranie w odsłonach z aktów drugiego i trzeciego.
Z kolei kołpak Ferranda świadczyłby, że hrabia Luna korzysta z usług połowieckich najemników (wspomniana para ma na swym koncie dwukrotne wystawienie Kniazia Igora). W jego wrocławskiej inscenizacji wystąpiła Jadwiga Postrożna jako Kończakówna. Tym razem wcieliła się w Cygankę Azucenę. Artystka, laureatka konkursu Ady Sari, szczególnie predestynowana jest do wykonywania dramatycznych partii w operach słowiańskich oraz włoskiego weryzmu. Nie do końca odnajduje się natomiast w kantylenowym frazowaniu pożądanym w repertuarze belcantowym. W ogóle odtwórcy głównych bohaterów do pewnego stopnia śpiewali przeciw naturze swych głosów i niezbyt korzystnie dobrani zostali do tej konkretnej pozycji repertuarowej.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |