GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRendez vous, ale w niezbyt odpowiednio dobranej operze
Strona 2 z 2
Dominik Sutowicz to par exellence tenor bohaterski w dolnym rejestrze wręcz o barytonowym brzmieniu i zabarwieniu. A zatem wymarzony Verdiowski Otello, znakomicie sprawdzający się jako Jontek, Kalaf czy Hoffmann, ale nieco za ciężki do partii Manrica. Wykazywał się wszakże znaczną muzykalnością, różnicując plany dynamiczne.
Stąd w interpretacji przywołanej pary śpiewaków szczególnie ujmująco zabrzmiał duet Ai nostri monti ritorneremo z czwartego aktu. Najbardziej do wspomnianej stylistyki przybliżył się Mikołaj Zalasiński, do pełni sukcesu zabrakło jednak staranniejszego wykończenia fraz.
Również Ferrando w ujęciu Wołodymyra Pańkiwa odznaczał się znaczną biegłością w pokonywaniu ozdobników, choć nie do końca zadowalał sam tembr głosu. W tej sytuacji na pierwszy plan wysunęła się prowadzona przez Tomasza Tokarczyka orkiestra. Jej partii nadał monumentalnych znamion symfonicznych, tuszując zarazem nie zawsze najwyższej próby rozwiązania instrumentacyjne. W związku z tym mam pretensję do reżysera, że narastającym tremolom kotłów w intradzie towarzyszy zatupywanie ich przez wspinającego się po schodach chórzystę, jakby to zadanie wnosiło szczególne ważkie treści do samej akcji. Niektórym obrazom scenicznym nie sposób jednak odmówić znacznej urody plastycznej jak na przykład cygańskiemu taborowi skąpanemu w purpurowej poświacie. Leslaw Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |