GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„West Side Story” Bernsteina w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 3 z 5
Po jej obu stronach wznoszą się jedynie często wykorzystywane przez protagonistów drabiny, a w epizodzie balu pojawiają się w centrum sceny jeszcze metalowe schodki. Owa pusta scena i obecność na niej postaci o niezwykle ekspresyjnej fizyczności, w połączeniu z równie ekspresyjną i fenomenalnie prowadzoną przez Franka Evina reżyserią świateł, nadaje całemu obrazowi przejmującej intensywności. Kreuje też klimat nostalgii, samotności oraz stale obecnego zagrożenia. Na początku przedstawienia widzowie słyszą nie wiadomo skąd dochodzące uderzenia, które po podniesieniu kurtyny okazują się być odgłosami odbijanej przez jednego z chłopców piłki.
Co istotne, Kosky nie unika dosadnego przypominania o brutalności członków gangów, aranżując sceny przemocy i zbiorowego gwałtu. Nie chodzi tutaj jednak o szokowanie czy epatowanie publiczności, lecz o wierne oddanie twardych realiów pewnej rzeczywistości. Oprócz głównego tematu niemożliwej do spełnienia miłości reżyser eksponuje też takie wątki jak potrzeba poczucia bezpieczeństwa, strach przed innymi i przed odmiennością, a także pragnienie posiadania własnego niezagrożonego terytorium.
Oczywiście cały tekst jest podawany w języku angielskim, ale nawet w tej materii reżyser postawił placówce w Strasburgu konkretny warunek. Otóż zależało mu na skompletowaniu obsady wykonawczej, której członkowie nie naśladują amerykańskiego akcentu, lecz zachowują specyfikę wymowy języka angielskiego z krajów ich pochodzenia. Dzięki kostiumom Thibauta Welchlina wygląd wszystkich uczestników wywołuje nieodparte wrażenie jakby operowa scena została tym razem opanowana przez jakieś młodzieżowe bandy z miejskich przedmieść. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |