opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Papiez 131-89.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

42 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Polski pejzaż muzyczny z ukraińskim akcentem w tle

Piątkowy i sobotni koncerty Filharmonii Krakowskiej wypełniła dwudziestowieczna muzyka polska, ale na początek zabrzmiała kompozycja z ogarniętej wojną Ukrainy, zastępując dotąd odgrywany hymn sąsiadów. Uwertura ukraińska Bohdana Krywopusta zakorzeniona jest w muzyce połowy ubiegłego stulecia. Operuje schromatyzowaną harmoniką i gęstą fakturą orkiestrową. W jedynym ustępie bardziej melodycznej natury pojawiają się motywy orientalnej proweniencji. Gdyby może zdjąć nieco dynamiki, to kompozycja ukazałaby bardziej zróżnicowane oblicze.

 Filharmonia Krakowska 158

Zaliczyć ją można do nurtu polistylistycznego elegancko rzecz ujmując, a bardziej dosadnie eklektycznego. Bez wątpienia nie jest to utwór, który zapełniłby lukę po skazanych na banicję z estrad rosyjskich kompozytorach. Początkowo mogło się wydawać, że przepaść dzieli poprzednią pozycję od Koncertu wiolonczelowego zmarłego przed czterema laty Stanisława Moryty.  

Filharmonia Krakowska 159 

Orkiestra zredukowana do smyczków bynajmniej nie sprawiała wrażenia zubożonej, operując zarazem interesującą artykulacją, w interakcjach z którą solowy instrument rozwija wirtuozowskie figuracje i płynnie przechodzi do dwóch rozbudowanych kadencji. Środkowe ogniwo oznaczone jako Lugubre (Ponure) utrzymane jest w trójdzielnej postaci z ożywionym epizodem przechodzącym w kadencję, przy czym w skrajnych odcinkach dochodzi do głosu śpiewna natura tego instrumentu. Finał zgodnie z oznaczeniem Agressivo posiada wybitne tego rodzaju znamiona, stanowiąc zwięzłą konkluzję tradycyjnej pod względem konstrukcji formy koncertowej. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART