GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUczucia pozamałżeńskie
Strona 2 z 2
Fedra Magdaleny Kekenmeister przeczuwa swój rychły koniec bo złamała zasady wierności małżeńskiej, Hipolit – Jakub Pruski – ma problem z dwiema tajemnicami, które powinien wyznać ojcu, Tezeusz – Szczepan Kajfasz miota się jak szekspirowski Otello dając posłuch donosom na żonę i syna, nie jest w stanie zaślepienia zaufać nikomu. Te trzy postaci trzymają wodze rodzinnej tragedii, która dzieje się dzięki odwiecznym namiętnościom.
Nieliczne sprzęty – rekwizyty np. stołki służą tu jako podium do bardziej dobitnego wyłożenia swoich racji. Worek treningowy ma pobudzić krążenie i przyśpieszyć oddechy w mocno emocjonujących chwilach. Brązowe półbuty Tezeusza zrzucone z nóg po przybyciu „do rodziny" zwiastują jego zaskoczenie i bezbronność wobec zastanej sytuacji domowej.
To wszystko tak proste i jasne w ogólnej koncepcji reżyserskiej Olgi Sawickiej staje się podstawą teatralnej magii, tak jak ubożuchna scenografia i zwyczajne ubrania Stefanii Strzałkowskiej-Rajca i Macieja Strzałkowskiego-Rajca. I wreszcie minimalistyczna muzyka Jagody Stanickiej, króciutkie sample na przemian ujawniające głos ludzki, trącanie rozstrojonych strun (gitary/fortepianu) i delikatne uderzenia w bęben, dowodzą, że ta tragedia nie zmienia w gruncie rzeczy losów świata, że ona tyko krąży wokół nas, nierzadko wciągając w swoje wiry każdego.
Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |