GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Mignon” Thomasa w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 4 z 5
Co ważne, reżyser kładzie duży nacisk na precyzyjnie ustawioną i brawurowo prowadzoną grę aktorską wszystkich protagonistów, nie zaniedbując także ról drugoplanowych, jak to się często w teatrach operowych zdarza. Ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że reżyser odwołuje się do bliskiej Goethemu idei teatru, rozumianego jako miejsce, w którym widz, konfrontujący się z odzwierciadlanymi na scenie własnymi emocjami i przeżyciami, przechodzi swoistą lekcję życia. Sukces omawianego przedstawienia opiera się w głównej mierze na nieprzeciętnym formacie idealnie ze sobą zgranego zespołu solistów.
W roli tytułowej z gorącym przyjęciem spotyka się francuska mezzosopranistka Stéphanie d’Oustrac, o głosie równie dobrze brzmiącym w górze skali, co w umiejętnie przez artystkę przyciemnianym dole. Uznanie budzi celne kreślenie przez nią psychologicznego portretu bohaterki zarówno w scenach o komediowym charakterze, jak i w epizodach o bardziej nostalgicznym klimacie.
Prawdziwy triumf święci wcielająca się w pożeraczkę męskich serc – czyli Filinę – belgijska sopranistka Jodie Devos, obdarzona nieprzeciętną vis comica i dysponująca fantastycznymi warunkami wokalnymi. Swoboda z jaką wykonuje wirtuzowskie i najeżone trudnościami arie w połączeniu z niebywałym zaangażowaniem scenicznym tej artystki składają się na niezapomniane zjawisko artystyczne, które z pewnością na długo pozostanie w pamięci oczarowanych widzów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |