GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJeśli Nowy Rok, to Nowy Jork!
Strona 2 z 2
A więc zła Macocha w osobie Stephanie Blythe, dysponującej mezzosopranem o szerokim wolumenie, z głębokim, niskim zapleczem altowym, a jednocześnie obdarzonej autentycznym zmysłem komicznym, wspartym podkreślającym te cechy kostiumem. Dotyczy to także odtwórcy zupełnie zdominowanego przez nią męża Pandolfa, ojca tytułowego Kopciuszka, a co za tym idzie francuskiego barytona Laurenta Naouri, odznaczającego się znaczną giętkością, szczególnie sprawdzającą się w ustępach o charakterze parlanda.
Jego powierzchowność uzupełniały dolepione bruzdy na czole, świadczące o życiowych przejściach. Z kolei w partii dobrej Wróżki dają znać o sobie dyskretne ozdobniki koloraturowe, które z lekkością kreśliła występująca w tej roli Jessica Pratt. Pewien wysiłek dał się natomiast usłyszeć przy sięgnięciu do wysokiego rejestru przez Isabel Leonard, będącą tytułowym Kopciuszkiem.
Reżyseria Laurenta Pellyego znamionuje się lekkością ustawienia scenicznych sytuacji, wyprowadzanych wprost z partytury, oraz iście francuskim szarmem. Bawiły scenki z przerażoną służbą, sterroryzowaną przez groźną panią domu, przed którą respekt odczuwa nawet jej mąż. Zgromadzone na widowni kina Kijów dzieci nie sprawiały najmniejszych kłopotów, co świadczyłoby, że autorom nowojorskiej inscenizacji udało się dokładnie utrafić w ich gust i oczekiwania, a także nie przekroczyć możliwości percepcyjnych publiczności w tym wieku, mimo rezygnacji z przerwy. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |