GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFranz Eckert – kompozytor z Nowej Rudy
Strona 10 z 16
Bazowało ono główniena popularnych tańcach i pieśniach ludowych. W marcu 1905 roku, na scenie tokijskiego teatru Kabuki-za wystawiono rodzaj kantaty dramatycznej pod tytułem Roei no Yume (Sen na polu bitwy) z tekstem i muzyką Sueharu Kitamury.
Był to utwór, w którym zdecydowanie przeważała jeszcze konwencja teatralna kabuki (wykonawcami byli zresztą znakomici artyści teatru Kabuki-za), ale miał on bardzo istotne znaczenie jako eksperyment na drodze kreowania opery japońskiej w rozumieniu europejskiej formy. Muzyka, z którą przyjechał do Japonii Franz Eckert i inni Europejczycy, a także ta tworzona na miejscu przez nich i ich japońskich uczniów, starała się wpisywać się w ducha modernizmu Meiji. Bardzo zasadniczo wpłynęła na zbliżenie Wschodu i Zachodu. Początkowo próby łączenia europejskiej i japońskiej muzyki, okazywały się często nieudane. Jednak to czego dokonał Franz Eckert, nabrało znaczenia nie tylko praktycznego i symbolicznego, ale przetrwało do dnia dzisiejszego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |