opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 styczeń 2022       


Wydarzenia

  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Ciężko być Hrabiną

W typowych przebierankach scenicznych zdarza się sytuacja kłopotliwa, gdy jedna osoba jest gruba a druga chuda, lub gdy jedna wysoka a druga niska. Patrzymy wtedy na scenę z niedowierzaniem, jak to możliwe, że osoba przebrana za inną pozostaje nierozpoznana. Taka sytuacja miała miejsce przy drugiej premierze Wesela Figara w Teatrze Wielkim w Łodzi. Hrabina w osobie Patrycji Krzeszowskiej przebrała się za wyższą o głowę Zuzannę – Hannę Okońską i własny mąż – Hrabia Almaviva czyli Arkadiusz Anyszka, jej nie rozpoznał.

 

Wesele Figara,TW Lodz 1

 

Rozpoznał natomiast swoją narzeczoną – jak wynika z tekstu libretta – sam Figaro – Artur Janda, ale po głosie, a nie po wyglądzie. Okońska w istocie miała cieplejszy i czystszy głos od Krzeszowskiej. Można się zastanawiać, czy głos Jandy był lepszy od Anyszki – obaj byli dobrzy. Nieźle też wypadł Michał Sławecki w roli Cherubina, choć głos miał momentami zbyt ostry.

 

Wesele Figara,TW Lodz 2

 

Sebastian Mach w podwójnej roli Basilia i Don Curzia wykazywał się niezłym tenorem i dobrą dykcją, co w tym przypadku miało szczególne znaczenie, bo wszystkie recitatiwy czyli operowe dialogi, były podawane po polsku, bez podpowiedzi na tablicy świetlnej. Robert Ulatowski, Rafał Pikała stanęli na wysokości zadania, natomiast Agnieszka Grabowska jako Barbarina i Olga Maroszek jako Marcelina miały znakomite wejścia aktorskie i wokalne. Tyle o obsadzie, choć w tym przedstawieniu operowym bodaj ważniejsza była strona reżysersko-wizualna oraz tekstowa. Stronę muzyczną wypełniła energiczna batuta Adama Banaszaka, ale scenografia, misternie naśladująca hiszpańskie wzornictwo była autorskim dziełem Pawła Dobrzyckiego. Całością zajął się reżyser – wizjoner Roberto Skolmowski, któremu Wesele Figara skojarzyło się z Pałacem w Alhambrze, sylwetkmi rozjuszonych byków i tańczeniem fandango przy akompaniamencie kastanietów.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART